WAT GA JIJ DOEN NA DE MIDDELBARE SCHOOL?

Een simpele vraag die vaak niet zo gemakkelijk te beantwoorden is als je voor de keuze staat. Middelbare schoolleerlingen hebben vaak nog geen idee welke richting ze willen kiezen voor het vervolgonderwijs. Of ze hebben wel een idee en willen het wel eens proberen of ze het ook leuk vinden. Een opgedane ervaring kan deze jongeren helpen met het bepalen van een goede keuze. Lionsclub Arnhem Arenacum (LCAA) biedt geïnteresseerden leerlingen een kans om het antwoord te vinden op de ‘wat ga jij doen..’-vraag. LCAA voert al 15 jaar het succesvolle snuffelstageproject 'Kiezen' met verschillende middelbare scholen in Arnhem e.o. Jaarlijks boden we tussen de 80 en 120 leerlingen een kans om eens een 'kijkje in de keuken' te kijken bij een bedrijfstak waarin ze interesse hebben. De afgelopen 3 jaar hebben hebben we onze focus gelegd op jongeren uit het speciaal onderwijs. Samen met scholengemeenschap Mariendael gaan we op zoek naar een passende stageplek voor deze jongeren. Dat vraagt van ons nog meer maatwerk in onze zoektocht. We zijn de deelnemende bedrijven/organisaties geweldig dankbaar voor hun ondersteuning van dit mooie project! Voor meer informatie over dit mooie project, kijk dan op www.snuffelstagekiezen.nl.