Lions Arnhem Arenacum

Wie wij zijn

25 enthousiaste mannen en vrouwen uit Arnhem en omgeving die graag samen de handen uit de mouwen steken om de wereld een beetje mooier te maken. Dat zijn wij.

Twee keer in de maand ontmoeten we elkaar in elk geval. De ene keer in de prachtige Stadsvilla in Sonsbeekpark. De andere keer in de intimiteit van de huiskamer van één van onze leden. We delen verhalen en hebben interesse in elkaar. We laten ons inspireren door een gastspreker. We gaan op bezoek op een plek waar je anders niet zou komen. Hoe mooi om lid te zijn van een club waar mensen van zo divers pluimage bij elkaar komen.

We serve

We serve, wij dienen. In alle Lionsclubs werken mensen uit de lokale gemeenschap op vriendschappelijke en vrijwillige basis samen om hulp te bieden daar waar dat nodig is. Elke club doet dat op eigen wijze.

Lions Arnhem Arenacum kiest vooral voor projecten en initiatieven die wij samen, met onze eigen handen of kennis, kunnen ondersteunen. Een aantal voorbeelden? Koken voor daklozen in het Kruispunt, een kleinschalige maar o zo gewaardeerde Sinterklaasactie, snuffelstages voor leerlingen in het speciaal onderwijs, een dag klussen op een beschermd wonenlocatie, samen met onze Arnhemse zusterclubs zwerfvuil opruimen, de ontvangst organiseren bij de Nacht van de Vluchteling en natuurlijk hebben we een nauwe betrokkenheid bij de Youth Exchange. Samen aan de slag vinden wij belangrijk!

Bij ons ben je welkom

Wij verwelkomen nieuwe leden met plezier. Mannen en vrouwen ouder dan 18 en immer jong van geest zijn uitgenodigd om kennis met ons te maken. Bij ons ben je jezelf. Dat is dan ook eigenlijk vooral waar we op toetsen: voeg je toe aan onze diversiteit en blijft er ruimte voor iedereen om zichzelf te zijn. Discussie over politiek, religie en etnische achtergrond voeren wij niet. Een open houding naar elkaar en de samenleving waarin wij leven verwachten wij van al onze leden. Ben je bereid te investeren in ons, onze club en onze activiteiten, neem dan contact op!